2014年6月25日水曜日

theatre in vanuatu

バヌアツで劇場に行く機会がありました。I had a chance to go to a theatre in Vanuatu.

初めてカヴァを飲んで宿に帰ると、
たまたま宿のみんなで劇場に行くということだったのです。
宿のマネージャーが「一緒に来る?」と聞いてくれ、一緒に行かせてもらいました!
After I got back to the hostel from my first time of Kava experience,
some people staying at the same place going to the theatre.
And the manager of the hostel asked me “would you like to join? us”
So I answered “why not? Thank you!” and joined them!


公演内容はおろか、何も知らないまま行きました。
到着してパンフレットをもらう。
Laef i Swit
公演のタイトルでしょう。
説明はもちろんバヌアツ語。
読めません。
Of course I didn't know what they are playing or anything.
After arriving the place I've got a phanphlet.
“Laef I Swit”
I guess it is the title of the play.
All the writing are in Vanuatu.
I can't read...



劇場のチケット売り場は外にありました。
The ticket office is at the outside of the theatre.



我々が到着したのはスタートの30分くらい前だったと思います。
ぞくぞくと人が入っていました。
I think we arrived at the theatre about 30 mins before the play started.

There were many people coming in.


公演がスタートする頃には劇場は満員
現地の人が半分、西欧人が半分といった感じでした。
About the time of beginning of the play, there were full of people in the theatre.
I would say half of them are people living in pacific islands, and the almost all of others are Western people.


さて。スタート。
と、まずは、南アフリカからの特別ゲストによる公演。
メインではないため、10分程度の短いものでした。
これは英語だったのでだいたい理解できました。内容アパルトヘイト時代のものと理解しました。

The play started.
This play was played by the special guest from Republic of South Africa.
But this wasn't main play and they played only about only 10 mins.
I could understand most of it because it was in English.
I understood they played about the time of apartheit.


歌あり、コントあり、充実した内容でした。
が、もちろん言葉は分かりませんでした。
雰囲気で感じ取る感じでした(笑)
だいたい一時間半くらいのもので、途中15分程度の休憩がありました。
The played, sang, and sketched short comedies, and I enjoyed it.
But I couldn't understand their words at all.
I could feel the mood of what they were playing.
Duration was about 1 and half hours and about 15mins break in the middle.





0 件のコメント:

コメントを投稿